دستگیری ۶ تروریست و هلاکت ۳ تکفیری دیگر در ۲ نقطه از استان کرمانشاه



هلاکت یکی از عناصر رده‌بالای تکفیری در کرمانشاه/ دستگیری ۶ تروریست و هلاکت ۳ تکفیری دیگر در ۲ نقطه از استان کرمانشاه

 
حسین ذوالفقاری

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: نیروی اطلاعاتی، انتظامی و نظامی از غروب روز گذشته تا صبح امروز در ۲ نقطه از استان کرمانشاه با گروه تروریستی و تکفیری درگیر شدند و ۴ نفر از آنها را به هلاکت رساندند و ۶ نفر دیگر هم دستگیر شدند.

بخشی از بیانیه ستادکل نیروهای مسلح در سالگرد بازگشت آزادگان




به گزارش مشرق، ستادکل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای 26 مرداد سالروز ورود باشکوه و قهرمانانه آزادگان سرافراز به میهن عزیز را که نتیجه استقامت، پایداری و بردباری در راه آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و لبیک به ندای ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) حاصل گشت را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است: در مقطعی از تاریخ حساس و درخشان کشور که استکبار جهانی با تهییج و وسوسه شیطانی، عامل خبیث و دست‌نشانده خود در منطقه را بر علیه نظام نوپا و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی شوراند، خیل عظیمی از جوانان برومند، مؤمن و انقلابی این سرزمین پهناور در کنار برادران خود در نیروهای مسلح قرار گرفتند و با دفاع جانانه و ایثارگری و پایمردی، دشمن زبون را در رسیدن به اهداف شیطانی و آرزوی پوشالی خود ناکام گذاشتند.....

بتن‌ریزی مسئولان به قلب ماهواره‌های ایرانی رسید



در شرایطی که نبود اعتبارات کافی به عنوان دلیل عدم پرتاب ماهواره‌ها مطرح می‌شود، طرف خارجی قرار است اقدام به طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره برای کشورمان کند. چگونه بودجه و اعتبارات لازم برای این قراردادها وجود دارد اما برای پرتاب‌های داخلی فراهم نیست؟
ماهواره
به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق،مدتهاست خبر جدید و مهمی از صنعت فضایی کشورمان به گوش نمی رسد و پس از تغییر و تحولات صورت گرفته در ساختار این بخش مهم، اکثر صحبت ها در این خصوص مربوط به دادن وعده هایی برای آینده است.

 

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق،مدتهاست خبر جدید و مهمی از صنعت فضایی کشورمان به گوش نمی رسد و پس از تغییر و تحولات صورت گرفته در ساختار این بخش مهم، اکثر صحبت ها در این خصوص مربوط به دادن وعده هایی برای آینده است.
 
اما در این حین، وزیر ارتباطات کشورمان اواخر هفته گذشته در راس کمیسیون اقتصادی ایران، به مسکو سفر کرد و در این راستا توافقاتی در زمینه همکاریهای فضایی ایران و روسیه با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و سازمان فضایی روسیه صورت گرفت.
 
محمود واعظی پس از این سفر، از مذاکره با یک شرکت روسی برای ساخت و پرتاب ماهواره ملی سنجش از راه دور خبر داد و گفت که در حال مذاکره با طرف مقابل بر سر قیمت این قرارداد هستیم!
 این صحبتهای وزیر ارتباطات در حالی مطرح می شود که برنامه فضایی جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر دست خوش فراز و نشیب های زیادی بوده و به نوعی سکون و کرختی دچار شده است.

کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟



طبق قانون، از جمله وظایف ارتش، «داشتن آمادگی جهت همکاری با سپاه پاسداران در کمک به ملل مسلمان و مستضعف غیر معارض با جهان اسلام، در دفاع از خود در برابر تهدید و تجاوز نظامی بنا به درخواست آنان و بنا به دستور» است.


کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از 5 سال از ماجرای سوریه و فعال شدن گروه‌های تروریستی در این کشور می گذرد و جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با تشخیص به موقع وارد این عرصه شد و بیشترین کمک را به دولت قانونی این کشور برای مقابله با تروریست‌ها کرد و مانع از گسترش آنها به دیگر نقاط منطقه شد. 

 
تقدیم شهدای ایرانی در این راه گواه همین حضور مصمم است؛ شهدایی که بیشتر آنها از یگان‌های سپاه پاسداران و بسیجیانی بودند که به صورت داوطلبانه به این کشور اعزام شدند. 
 
سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد انقلابی وظیفه دارد تا از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن حراست کند [1] و این حضور نیز در همین چهارچوب تعریف می‌شود چراکه طبق برآوردهای مسلم و قطعی، هدف از ایجاد تشنج در منطقه، از بین بردن متحدان جمهوری اسلامی است تا پس از آن با خیالی راحت‌تر به سراغ انقلاب اسلامی در ایران بیایند. 
 
نیروهای متعددی برای دفاع از جبهه مقاومت و حرم اهل بیت (علیهم السلام) -چه در سوریه و چه در عراق- از یگانهایی نظیر صابرین (تکاوران نیروی زمینی سپاه)، فاتحین (نیروهای ویژه بسیج) و دیگر یگان‌های سپاه و نیز تیپ فاطمیون (مجاهدان افغانستانی) به سوریه اعزام شدند که هرچند این اعزام‌ها در قالب ماموریت‌های مستشاری اعلام شد اما همه کارشناسان بر این نکته اذعان دارند که حضور ایران در جبهه سوریه بیشترین تاثیر را داشته است به طوری که امروز حتی بانیان این جنگ خانمان‌سوز نیز پس از گذشت 5 سال از ناکام بودن اهداف خود مبنی بر سرنگونی دولت بشار اسد، از ایران به عنوان یکی از اعضای موثر جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند. 
 
* کلاه سبزهای ارتش به سوریه می‌روند 
 
اعزام تکاوران تیپ 65 نیروی زمینی ارتش به سوریه البته موضوع جدیدی بود که بازتاب‌های زیادی در داخل و خارج از کشور داشت و خبر آن برای اولین بار در اواسط فروردین ماه  سال جاری اعلام شد.[2] 

کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟

 
طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، از جمله وظایف ارتش، داشتن «آمادگی جهت همکاری با سپاه پاسداران در کمک به ملل مسلمان و مستضعف غیر معارض باجهان اسلام، در دفاع از خود در برابر تهدید و تجاوز نظامی بنا به درخواست آنان و بنا به دستور» است.[3] 
 
البته امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در این باره گفته است: «ارتش در کمک‌های مستشاری به سوریه مسئولیت ندارد و سازمانی در کشور وجود دارد که این اقدامات را انجام می‌دهد.» 
 
وی ادامه داده است: «ما در ارتش با خیل عاشقان اعزام به این جبهه مواجهیم که طی آن، برخی از نیروهای داوطلب به سوریه اعزام شدند که تحت مسئولیت همان سازمان مسئول هستند و نیروهایی از تیپ 65 نیز در میان آنها هستند.»

کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟

 
امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز درخصوص نحوه اعزام نیروها و اخبار پیرامون آن گفت: «ما سرباز نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و حاضریم در هر جایی که نظام صلاح می داند، با قوت و قدرت و استحکام مأموریت انجام دهیم. حضور ما در سوریه، یگانی نیست و ما یگانی را به سوریه اعزام نکرده‌ایم زیرا داعش را دشمن اصلی خود نمی دانیم، داعش دشمن کوچکی است که مشغول یک سری شیطنت کاری است.» 
 
وی تأکید کرد: «چون داعش را دشمن اصلی خود نمی‌دانیم، لازم نمی‌بینیم که یک یگان مخصوص را به سوریه اعزام کنیم اما نفراتی را به عنوان مستشار به سوریه اعزام کرده ایم تا از فضای عملی و عملیاتی و از نظر آموزشی به خوبی بهره برداری کنند و قابلیت‌های عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی را برای مقابله با دشمن اصلی که  قطعاً آمریکاست، بالا ببرند.»[4] 

کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟

 
تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد (نوهد)، یگان زبده و کارکشته تکاوران نیروی زمینی است و نیروهای آن که به «کلاه سبزها» نیز شناخته می‌شوند، در طول دوران خدمت خود سخت‌ترین و طاقت فرساترین آموزش ها را در زمینه نبردهای چریکی، جنگ تن به تن، رهایی گروگان، عملیات های روانی، خرابکاری در پشت خطوط دشمن، چتربازی، مقابله با هواپیماربایی، حفاظت از شخصیت ها و... می بینند و این حضور می تواند در آموزش نیروهای سوری بسیار موثر باشد. 
 
امیر خسروی فرمانده وقت تیپ 65 درخصوص برخی آموزش ها و نحوه انتخاب نیروهای این تیپ می‌گوید: «بعد از آموزش‌های چتر بازی و دوره‌های دیگری که نفرات پس از ورود به نیروی مخصوص می‌بینند ما بهترین‌های این نیرو را که دارای خصوصیاتی از قبیل بالا بودن ضریب هوشی، آمادگی بالای جسمانی، چالاکی و چند فاکتور دیگر هستند، برای یگان رهایی گروگان انتخاب می‌کنیم و آموزش‌ها به این نیروهای انتخاب شده یک سال به طول می‌انجامد.»[5] 
 

* لباس متفاوت امیر پوردستان در دیدار وابستگان نظامی 

 
چهارشنبه گذشته نیز امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش به احترام بزرگداشت یاد و خاطر شهدا و رزمندگان تیپ 65 نوهد با لباس فرم این نیرو در دیدار با وابستگان نظامی خارجی (که به مناسبت روز ارتش و تجلیل از فداکاری های نزاجا برگزار شد) حاضر شد و طی سخنانی در این مراسم گفت: «تروریسم و افراطی‌گری پدیده‌ای منطقه‌ای نیست که فقط ملت‌ها و دولت‌های منطقه ما با آن مواجه باشند، امروزه افراطی‌گری و تروریسم یک پدیده و مشکل جهانی است که بسیاری از کشورهای جهان حتی اروپایی‌ها نیز دچار آن هستند. بنابراین اگر امروز در سوریه، عراق، یمن، لیبی، افغانستان، نیجریه و سایر کشورها، سرکوب نشوند، دامنه فعالیت مخرب آنها به سایر کشورهای جهان از آسیای میانه گرفته تا اروپا و آمریکا نیز گسترش خواهد یافت.» (لینک خبر) 
 

فرمانده نزاجا با لباس فرم نوهد در دیدار با وابستگان نظامی مقیم تهران 
کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟

 
همچنین در دیدار فرماندهان عالیرتبه ارتش و سپاه (جلسه اخوت) که به مناسبت ماه رجب و میلاد امیرالمومنین علی (ع) در ستاد آجا برگزار شد، با نشان دادن تصویری از 4 شهید نیروی زمینی ارتش و تیپ 65 نوهد که در سوریه به شهادت رسیده بودند بر گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان تاکید شد. 

کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟

سید حسن نصرالله گفت: از همه کشورهایی که در کنار مقاومت ایستادند و پشتیبانی تاریخی آنها از مقاومت، سپاس و قدردانی می کنیم.



   سید حسن نصرالله گفت: از همه کشورهایی که در کنار مقاومت ایستادند و پشتیبانی تاریخی آنها از مقاومت، سپاس و قدردانی می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ژوئیه دو هزار و شش که از شبکه تلویزیونی خبر، المنار، المسیره، العالم و المیادین پخش شد گفت: خدا را سپاس که از ما حمایت کرد و پیروزی ما را تایید کرد و امنیت و اطمینان به ما ارزانی کرد. امروز، دهمین سالگرد پیروزی شما مردم، پیروزی خون شهدا، ارتش و ملت شما در سال دو هزار و شش است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ ژوئیه دو هزار و شش در رسیدن به اهدافش شکست خورد. بی گمان، اسرائیل و آمریکا در این جنگ تجاوزکارانه شکست خوردند و تصمیم‌گیر این جنگ مانند جنگ کنونی یمن، آمریکا بود. ناکام گذاشتن اهداف اسرائیل در این خصوص دستاورد عظیم و راهبردی بود. در بررسی ها و تحلیل ها درباره این جنگ، بخش مربوط به شکست اسرائیل در این جنگ بخش عمده آن را تشکیل می دهد. یکی از بزرگ ترین اهداف در این تجاوزگری نابود کردن مقاومت و حزب الله از معادلات داخلی لبنان و منطقه بود.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی اش تاکید کرد: همچنین، دور کردن مقاومت از مرزها از جمله اهداف این تجاوزگری بود که شکست خورد زیرا مقاومت همان ملت و اهالی مناطق است. بعد دیگری از حقایق مربوط به پیروزی در این جنگ، نتایج برآمده از این جنگ بود. مقاومت در این جنگ در شرایط دفاعی قرار داشت. هدف اصلی مقاومت، ناکام گذاشتن دشمن از رسیدن به اهدافش بود. نتایج برآمده از این جنگ به وسیله جانفشانی ها، برنامه ریزی ها، شهادت ها و تلاش های فداکارانه بود. این جنگ و پیروزی در آن برای مقاومت به لحاظ امنیتی، نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و معنوی نتایج و دستاوردهایی داشت که بایسته است مورد ارزیابی و واکاوی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: نخستین برآیند این جنگ متزلزل کردن شدید ارتش اسرائیل بود که سبب‌ شد وضع ارتش آن تقریبا در آستانه فروپاشی قرار گیرد و سران ارتش به یکدیگر اتهام زنی کردند که به ناسزاگویی نیز رسید. بی اعتمادی همچنان در ارتش اسرائیل در سطح نظامیان و افسران اسرائیل وجود دارد.
دومین برآیند جنگ تضعیف ساکنان اسرائیل به ارتش بود. اعتماد آنها به ارتش کاهش زیادی یافت. سومین برآیند جنگ کاهش اعتماد مسئولان سیاسی به ارتش بود. چهارمین برآیند جنگ تزلزل فرماندهان ارتش به مقامات سیاسی بود. پنجمین برآیند جنگ نیز تزلزل و تضعیف ساکنان اسرائیل به مقامات سیاسی بود. شکست در جنگ ژوئیه سبب ایجاد بحران سیاسی در اسرائیل شد.

سید حسن نصرالله گفت: مهم ترین ابزار و سلاحی که ترامپ علیه دمکرات ها استفاده می کند این است که اوباما و هیلاری کلینتون مسئول ایجاد داعش و دیگر گروه های تروریستی هستند.پس از شکست طرح آنها در ایجاد خاورمیانه جدید و پایداری مقاومت لبنان و فلسطین و پایداری ایران و سوریه و سرآغاز انقلاب مردمی که به سرنگونی رژیم های مورد حمایت آمریکا منجر شد، آنها به دنبال طرحی دیگر رفتند. آنها برای نابود کردن سوریه و عراق به ایجاد جنگ نیابتی در منطقه روی آوردند و عناصر مزدور خود را از نقاط مختلف جهان با پول و حمایت بسیج کردند. آمریکایی ها این گروه های تروریستی را بسیج کرده و آنها را مسلح کرده اند و مرزها را به روی آنها گشودند و آنها را آموزش دادند. امروز، داعش در موصل و الرقه دستمایه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و اکنون به علت تبلیغات انتخاباتی است که از نابودی آنها سخن می گویند.
وی گفت: آمریکا، عربستان سعودی و برخی کشورهای منطقه این گروه ها و عناصر را به منطقه آوردند و سپس برای از میان برداشتن آنها تلاش می کنند. تاریخ مصرف این گروه های تروریستی به سر آمده است و آمریکایی ها درصدد نابودی آنها هستند. این گروه ها برای نابود کردن مقاومت و ملت های مقاومت منطقه ایجاد شدند تا رژیم های وابسته و فرمانبر ایجاد شود.
من امروز از همه افراد این گروه می خواهم که سلاح خود را زمین بگذارند زیرا ابزار دست آمریکا و سعودی هستند و آمریکا آنها را برای جنگ با برادرانشان به خدمت گرفته است. شما، اندکی فکر کنید، می بینید که از شما سوء استفاده شده است. امروز، همه تلاش ها باید در جهت نابود کردن این فتنه سرزده در بین امت اسلامی معطوف شود.

سید حسن نصرالله گفت: نامزد ما برای ریاست پارلمان نیز بی گمان همان نبیه بری است.